Tap-to-Web3: Як Telegram-ігри Революціонізують Екосистему TON та Блокчейн-Індустрію (Фото: google)
Інтеграція криптовалютного гаманця Wallet у месенджер Telegram восени 2023 року стала переломним моментом у розвитку блокчейну TON. Завдяки постійному розширенню партнерств між проектами, користувачі отримали доступ до нових можливостей, таких як купівля юзернеймів у форматі NFT. Однак найбільш вагомим фактором, що сприяє зростанню, стали ігрові міні-застосунки, які створили основу для соціального геймінгу в цій екосистемі.
Команда Crypto Challenge проаналізувала, чому ігрові додатки в Telegram здобули популярність серед користувачів, як вони пов’язані з блокчейном TON і чи можуть вони залучити до Web3 наступні 500 мільйонів користувачів.
Читайте також: Фільми про кріпту, які обов’язково потрібно переглянути
Що Таке Соціальний Геймінг?
Соціальний геймінг охоплює категорію ігрових проєктів, доступ до яких можна отримати через соціальні платформи та додатки для спілкування. Наприклад, до цієї категорії належать такі ігри, як Diamond Dash на Facebook або покерні ігри в Discord.
Ці ігри зазвичай є браузерними іграми, вбудованими в інтерфейс соціальної мережі. Їх основна відмінність полягає в можливості розширення аудиторії через базу контактів гравця. Це означає, що соціальні ігри поширюються завдяки тому, що користувачі демонструють свої результати публічно і запрошують друзів для спільного проведення часу та отримання додаткових винагород.
У Telegram соціальний геймінг почав набирати популярності восени 2023 року після інтеграції міні-застосунків, які дозволяють запускати сторонні сервіси безпосередньо у клієнті месенджера. Унікальною рисою цих ігор у Telegram є їхній зв’язок із Web3, виражений через наявність токенів, використання NFT і підтримку транзакцій у TON.
Переваги Telegram для Соціального Геймінгу
Однією з причин популярності соціального геймінгу в Telegram є тісний взаємозв’язок блокчейна з месенджером. Міні-додатки в екосистемі TON отримують пріоритетний доступ до рекламної платформи Telegram, допомогу в зборі коштів через Tonstarter і участь у грантових програмах, таких як The Open League.
Ці переваги спрямовані не лише на ігрові додатки, але саме вони привертають найбільшу кількість користувачів Telegram, що робить їх основними кандидатами на отримання грантів і підтримку з боку екосистеми.
Популярні Ігрові Додатки в Telegram
Notcoin
Запущений на початку 2024 року, Notcoin став найпопулярнішою Web3-грою в Telegram. Гра, побудована на класичній механіці «клікера», дозволяє гравцям отримувати нагороди за натискання на екран. У травні 2024 року гра запустила токен NOT, перетворивши бали користувачів на цифрові активи в блокчейні TON. З моменту запуску Notcoin досяг 40 мільйонів зареєстрованих акаунтів, ставши одним із найбільших міні-додатків у Telegram.
Catizen
Catizen, переможець четвертого сезону ініціативи The Open League, до червня 2024 року залучив майже 10 мільйонів користувачів Telegram. Гра відрізняється більш різноманітним геймплеєм і досвідченою командою розробників, яка працювала над додатками для WeChat. Як і Notcoin, Catizen використовує концепцію Play-to-Airdrop, з майбутнім запуском токена і можливістю отримання NFT вже зараз.
YesCoin
YesCoin пропонує геймплей у стилі «свайпера», де користувачам потрібно водити пальцем по екрану для отримання внутрішньоігрових балів YES. Механіка гри частково або повністю копіює концепцію Notcoin, але у четвертому сезоні The Open League YesCoin вдалося залучити майже 15 мільйонів користувачів і 141 000 унікальних активних гаманців (UAW).
Успіх Telegram-Ігор: Що Підтримує Їх Зростання?
На відміну від інших соціальних платформ, Telegram поєднує традиційні та Web3-інструменти для залучення нових користувачів, що створює кумулятивний ефект. Головними чинниками успіху є:
- Інсентивізація та Очікування Нагород. Багато ігрових проєктів, як-от Notcoin, використовують стратегію Play-to-Airdrop з обіцянкою конвертувати внутрішньоігрові активи в торговані токени.
- Соціальна Складова. Лідерборди, реферальні посилання, «загони» та інші елементи соціальної взаємодії підвищують залученість користувачів і створюють змагальний дух.
- Простий Геймплей. Більшість ігрових міні-додатків використовують прості ігрові механіки, що робить їх доступними для широкої аудиторії.
- Доступність Застосунків. Telegram має понад 950 мільйонів користувачів, більшість з яких може легко запустити гру без необхідності завантажувати додаткові програми.
Вплив Ігрових Додатків на Telegram та Екосистему TON
Підтримка міні-застосунків на базі блокчейна з боку Telegram та TON позитивно впливає на обидва проекти. За даними на липень 2024 року, кількість щомісячних активних користувачів Telegram зросла до 950 мільйонів, що на 50 мільйонів більше, ніж навесні.
Подібна ситуація склалася і в екосистемі TON, де кількість транзакцій і нових акаунтів зросла в кілька разів після запуску популярних ігрових проектів, таких як Notcoin.
Чи Можуть Ігри Залучити 500 Мільйонів Користувачів до TON?
Команда TON поставила за мету залучити до Web3-індустрії 30% користувачів Telegram до 2028 року, що становить близько 500 мільйонів осіб. Блокчейн-геймінг може стати ключовим інструментом для досягнення цієї мети, хоча значна частина користувачів взаємодіє з блокчейном лише для отримання нагород.
Проблеми Пост-Ігрового Утримання Користувачів
Однією з основних проблем є зниження інтересу аудиторії після зникнення фінансових стимулів. Для отримання нагороди користувачі зазвичай взаємодіють із блокчейном лише для виведення та продажу активів, що залишає питання, скільки з них дійсно залишаться у Web3 після завершення роздач.
Соціальний геймінг стає важливим інструментом залучення користувачів до екосистеми TON. Хоча поточний відсоток конверсії користувачів залишається нижчим за цільові 30%, можливість залучити 500 мільйонів осіб залишається відкритим питанням. Успіх залежить від того, чи зможуть ігри утримати інтерес користувачів і перетворити їх на активних учасників Web3.
Tap-to-Web3 вже сьогодні змінює правила гри, і хоча остаточні результати залучення нових користувачів ще не очевидні, потенціал ігрових міні-додатків у Telegram не можна недооцінювати.